Gratis frakt över 999:- 100 dagars öppet köp Vill du bli företagskund?
header-help Kundtjänst trustpilot Inklusive moms
  • Exklusive moms (0%)
  • Inklusive moms (25%)
Sweatshirt från Helly Hansen - endast 309:- Se det stora urvalet av Airtox här!

Köpvillkor

Köpvillkor för handel med Pro-dress

Allmänt

Följande köpvillkor är anpassade för internetförsäljning på www.pro-dress.se. Pro-dress ägs och erbjuds av Workwear Group ApS, som nedan kallas “Pro-dress”.

Information om Pro-dress:
Postadress:

Pro-dress
Genvägen 1
231 62 Trelleborg

Huvudkontor:
Pro-dress c/o Workwear Group ApS
Ølstrupvej 2A
DK6971 Spjald
Danmark

Organisationsnummer: 502077-2595
Momsnummer: DK32151922

Kontaktuppgifter kundtjänst:
E-mail: info@pro-dress.se
Telefon: 020-127155

 

Beställning

En beställning görs enkelt och säkert på www.pro-dress.se och du bekräftar din beställning när du genomfört sista steget i kassan, alltså när du klickat på ”Genomför beställning”. Härmed blir du också ansvarig för att betala din beställning.
Du mottar ett e-mail med din orderbekräftelse strax efter genomförd beställning med viktig information som ska sparas.

Annullera en beställning
Du kan annullera din beställning genom att skicka ett mail med rubriken Avbeställning och ditt ordernummer till info@pro-dress.se eller ringa till 020-127155. Annullering ska meddelas till oss inom rimlig tid efter beställningen och helst senast kl. 7:30 dagen efter beställning.

Priser

Alla priser är angivna i SEK och inklusive 25% moms.
Avgifter för frakt och betalning kan tillkomma, se avsnitten Betalning och Leverans.
Erbjudanden och kampanjer som marknadsförs på webbplatsen gäller så långt lagret räcker om inga andra villkor redovisas i anslutning till erbjudandet.

Företagskund med godkänt momsregistreringsnummer
Vi skickar varorna från Danmark, det vill säga inom EU och är därför pålagda att till företag med godkänt momsregistreringsnummer skicka faktura utan moms med omvänd betalningsskyldighet. Detta innebär att när du mottar din orderbekräftelse står priserna inklusive moms, men vi lägger inte moms på fakturan till dig som företagskund (om du har godkänt momsregistreringsnummer). Du som kund redovisar moms på dina inköp i ditt företags momsdeklaration. Du anger ditt momsregistreringsnummer när du beställer i webshoppen. Pro-dress använder Europeiska Kommissionens VIES-system (Vat Information Exchange System för att validera om ditt företag skall kunna motta fakturor utan moms med omvänd betalningsskyldighet.

Om du önskar att en faktura med moms är en möjlighet att du beställer som privatperson.

Betalning

PayPal och kortbetalning för privatpersoner och företag
Hos Pro-dress kan du också välja att betala med betal- och kreditkort. Du kan även betala med PayPal. Kortbetalningar görs krypterat genom vår betalningspartner Altapay som är certifierade efter PCI-standarden och använder SSL-kryptering. Ordersumman reserveras på ditt konto direkt efter genomfört köp men debiteras först när din beställning skickas från vårt lager.

Vi tar emot följande kort:

  • VISA
  • MasterCard

Fakturabetalning för företag

Vid beställning för över 5000 kr inkl. moms kan du som företag välja faktura som betalningsmetod i kassan. Det tillkommer en fakturaavgift på 59 kr. Betalningsvillkoren är netto 14 dagar, om inget annat är avtalat. 
För att du ska kunna betala med faktura ska du ha ett giltigt organisationsnummer som är minst 2 år gammalt. Alla fakturakunder genomgår en kreditprövning. Pro-dress.se förbehåller sig rätten att be om en förskottsbetalning. 

Den första ordern ska alltid förskottsbetalas.
Fakturan skickas som PDF-fil på mail efter att beställningen har skickats från vårt lager. Fakturan gäller som ditt kvitto.

Leverans

Din beställning levereras med PostNord till närmsta utlämningsställe. Beställningar gjorda under helger och helgdagar skickas som regel nästkommande vardag. Pro-dress levererar endast inom Sverige. Alla varor skickas från Pro-dress' lager i Danmark.

Leveranstid
Dina varor skickas från Pro-dress' lager i Danmark. Varor på lager skickas normalt samma vardag, om varorna är beställda senast kl. 13.00. Lagerstatus kan ses på varje produktsida vid storleksinformationen. På varor som inte finns på lager framgår det av produktsidan hur lång tid det tar innan Pro-dress kan ha varan på sitt lager i Danmark. Varan skickas samma dag till dig som kund. Om lagersaldot mot förmodan inte skulle stämma och vi inte har en beställd vara på lager eller om det sker förseningar från våra leverantörers sida kontaktar vi dig så fort som möjligt.

Vi ska leverera beställningen utan onödiga förseningar dock senast efter 30 dagar efter beställningen är gjord.

Fraktkostnad
En fraktavgift tillkommer på alla beställningar. Du kan välja mellan olika fraktalternativ, leveransen kostar från 49 kr. På beställningar över 999 kr. är frakten gratis.

Ej mottagen vara
Om leveransen inte överensstämmer med informationen som står på din orderbekräftelse ber vi dig kontakta kundservice på info@pro-dress.se eller per telefon 020-127155. Vi kommer att undersöka ärendet så snabbt som möjligt och om det har hänt ett fel så skickar vi rätt produkt eller återbetalar beloppet, beroende på vad som avtalas och är möjligt. Eventuell returfrakt och frakten för en ny vara betalas inte av kunden i detta sammanhang.

Leveransförsening
Om det uppstår en leveransförsening som har väsentlig betydelse för dig som kund har du rätt att häva avtalet utan kostnad. Om det uppstår en försening utom Pro-dress' kontroll kan inte Pro-dress anses som ansvariga för det och heller inte bli skyldiga till skadestånd eller kompensation, om det inte speciellt avtalats mellan parterna eller som en bestämmelse från tvingande lag.

Transportskada- och risk
Pro-dress ansvarar för din beställning tills du fysiskt ha mottagit den. Om du mottar din beställning med tydliga skador på emballage och/eller produkter ber vi dig om att ta ett kort på paketet, på skada och på din post etikett  så att man tydligt kan se paketet. Samt att så snabbt som möjligt utan onödig försening kontakta Post Nord + kundservice på info@pro-dress.se eller per telefon 020-127155. Likaså är det du som kund som ansvarar för paketet och produkterna i tillfälle av att du skickar varor i retur. Vi rekommenderar därför att du väljer ett fraktsätt som kan spåras. Kom i håg att alltid få en kvittering av ombudet när du lämnar in din retur.

Ångerrätt och returer

Ångerrätt
Du har som kund alltid 100 dagars ångerrätt från den dag då du mottar din order eller den sista produkten i din order (vid uppdelad leverans). Ångerrätten ger dig rätt till att undersöka varorna på ett sätt som inte skadar produkten och gör den olämplig för vidare försäljning. Du får undersöka varan i samma utsträckning som anses rimligt att göra i en fysisk butik, men vid retur ska varan vara oanvänd och i sin originalförpackning. På hygienprodukter får du ej bryta förpackningen då den ej kan vidaresäljas om öppnad. När du bryter förpackningen på hygienprodukter mister du därmed din ångerrätt.

På specialgjorda produkter eller produkter som personifierats till dig efter ditt önskemål, t.ex tryck eller brodyr, har du ingen ångerrätt.

Om du önskar att använda dig av din ångerrätt ska du meddela oss via mail info@pro-dress.se inom 100 dagar efter att du mottagit din beställning.

Retur
Vi skickar med en returfraktsedel som du kan använda om du returnerar hela eller en del av din order. Denna returfraktsedel kostar 49 kr, som dras av från den summa vi krediterar dig när returen har hanterats. Om du inte kan hitta din returfraktsedel är du välkommen att kontakta oss så mejlar vi en ny till dig. Du behöver inte skicka med någon returblankett inuti returpaketet, inte via mejl heller.

Om du väljer att inte använda vår returfraktsedel ska returer skickas till Billiga-arbetskläder.se c/o Workwear Group ApS, Olstrupvej 2A, DK-6971 Spjald, Danmark. Notera att du som kund då är ansvarg för att betala returfrakten samt att produkten kommer fram till Billiga-arbetskläder.se i bra skick. Du måste emballera produkten på ett sätt som säkerställer att den inte skadas under transporten. Vi rekommenderar att du skickar varan i sitt originalemballage. 

Byte
Pro-dress erbjuder inte byten av varor. Om du vill returnera en beställd vara men motta en ny (t.ex. i en annan storlek) ska du göra en ny beställning i webbshoppen och skicka den produkt du inte önskar som retur till oss. Detta gör att vi kan skicka den nya produkten till dig så fort som möjligt. Notera att vi debiterar dig för den nya produkten du beställer och återbetalar beloppet för returen när vi mottar den. Du får gärna vänta med att skicka returen tills att du har mottagit och provat dina nya varor. Därmed behöver du bara använda en returfraktsedel om de nya varor inte heller passar. Dina 100 dagars ångerrätt gäller från att du har mottagit din sista beställning.

Om varorna du returnerar är i försämrat skick som gör de osäljbara kan Pro-dress göra avdrag eller vägra att återbetala varans värde, beroende på skadans omfång, som avgörs i varje fall.

Som nämnt har du rätt att undersöka varor i samma omfång som anses rimligt i en fysisk butik, men alla märken, klisterlappar och liknande får ej tas av varan. Om du returnerar en vara som t.ex. har använts, eller utan originalförpackning anses den vara olämplig för vidare försäljning. Pro-dress kan i dessa tillfällen välja att återbetala en del, eller inget av varubeloppet.

Återbetalning
Om du använder din ångerrätt återbetalar vi naturligtvis de betalningar som vi mottagit från dig, häribland betalning för leverans – detta gäller dock endast vid retur av hela beställningar och endast för privatpersoner.

Vi kommer att återbetala det belopp du betalt för varorna utan onödig försening efter att vi har mottagit och behandlat din retur, normalt inom 2-3 dagar med dock senast efter 14 dagar från det att du har meddelat att du vill göra ångerrätten gällande, förutsatt att vi har mottagit produkten eller bevis att produkten har skickats till oss. Det kan dock ta upp till 30 dagar innan beloppet kommer in på ditt konto (om du t.ex. använd MasterCard). Om du har valt Klarna-betalning och du ännu inte betalt Klarna fakturan när vi hanterar din retur, kommer en ny Klarna-faktura skickas till dig. Om du redan har betalt din Klarna faktura när vi hanterar din retur, kommer en återbetalning ske från Klarna. Om du har betalat med Klarna Faktura kan du eventuellt välja att skjuta upp fakturans förfallodatum vid eventuellt byte eller retur för att undvika påminnelseavgifter. Kontakta Klarnas kundtjänst på tel. 08-12012010 eller logga på Klarna Online för att se vilka möjligheter du har att skjuta upp förfallodatum.

Återbetalningen sker för produkternas värde och eventuella avgifter i samband med betalning. Fraktkostnaden som du betalade för att få din order levererad till dig återbetalas om du returnerar en hel order, samt endast om du valde vårt standardfraktalternativ. Om ett alternativt fraktsätt valts eller avtalats, som är dyrare än standardfrakten återbetalas inte mellanskillnaden utan endast standardfraktalternativets kostnad. Väljer du att returnera en del av en order, t.ex. en av två beställda varor, återbetalas inte fraktkostnaden.

Återbetalning sker alltid till samma betalningssätt som användes vid beställning.

Reklamation

Reklamationsrätt
Som privatkund har du rätt att reklamera en felaktig produkt i 3 år från det datum du mottagit din vara. Reklamationsrätten gäller ursprungliga fel och för produkter som avviker från vad som har avtalats mellan kunden och Pro-dress eller som på annat sätt uppvisar fel. Transportskador ska reklameras till PostNord strax (och senast 7 dagar) efter mottagande av paketet.

Om du reklamerar en felaktig produkt efter 6 månader från det att du mottog varan, är det ditt ansvar att påvisa att felet var ursprungligt. Vid godkänd reklamation reparerar vi varan till originalskick eller byter ut den mot en ny vara. I vissa fall har du även rätt att häva avtalet och bli återbetald för den summa du betalat för varan.

Du ska alltid reklamera produkten så snabbt som möjligt och utan onödig försening efter att felet har upptäckts. 2 månader efter felet upptäckts anses alltid som skälig tid för anmälan.

Önskar du att reklamera en produkt ber vi dig kontakta vår kundservice innan du skickar din produkt i retur till oss. Av kundservice kommer du få vidare instruktioner för hur processen för reklamation ska gå vidare samt motta en returfraktsedel som du skriver ut, fäster på paketet och lämnar in till posten. Returadressen vid reklamationsärenden är Pro-dress c/o Workwear Group ApS, Ølstrupvej 2A, DK6971 Spjald, Danmark. Du ska som kund naturligtvis inte betala eventuell returfrakt eller frakten för en ny ersättande produkt när det gäller en reklamation som godkänts av Pro-dress.

Kontaktuppgifter vid reklamationsärenden
E-mail: info@pro-dress.se
Telefon: 020-127155

Produktansvar

Pro-dress v/Workwear Group ApS har upprättat en företags- och produktansvarsförsäkring med ett ersättningsbelopp på upp till 10 miljoner DKK. per försäkringsår. Försäkringen gäller över hela världen, exklusive USA/Canada. Företaget ansvarar ej för bortfall av eller minskad produktion, utebliven vinst eller andra indirekta förluster.

Förbehåll

Pro-dress tar i förbehåll för att kunna häva avtalet utan att kunna krävas på kompensation, om kunden har handlat i ond tro, på grund av felaktigheter i www.pro-dress.se som kunden känt till eller borde ha insett var felaktigt. Detta inkluderar tryckfel och felaktiga uppgifter om pris eller kvantitet.

Om det uppgår skillnader i uppgifter mellan www.pro-dress.se och andra publikationer har de uppgifter som uppges här på www.pro-dress.se företräde.

Force Majeure

Pro-dress har rätt att inte uppfylla sina skyldigheter i detta avtal i händelse av omständigheter som är utanför Pro-dress' kontroll eller som vi inte kunnat förutse eller övervinna. Detta gäller bl.a. myndigheters åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, arbetsmarknadskonflikt, krig eller krigsfara, blockad, brand, explosion, översvämning, naturkatastrof eller olyckshändelse av större omfattning.

Personuppgifter och sekretess

Vissa personuppgifter och handlingar på www.pro-dress.se kommer lagras och hanteras av Pro-dress i enighet med personuppgiftslagen. Dessa uppgifter kräver Pro-dress för att kunna fullgöra sin del av det avtal som ingås med kunden.

Personuppgiftsansvarig:
Pro-dress
Ølstrupvej 2A
DK6971 Spjald
Danmark

Kunduppgifter som lagras:
-Namn
-Adress
-E-postadress
-Telefonnummer

Uppgifterna kan även komma att lämnas ut till en tredje part för att kunna fullgöra avtalet då:
- Vår avtalspartner inom betalningstjänster kräver vissa uppgifter för att kunna genomföra din betalning samt vår avtalspartner inom omdömen av vår webbshop (Trustpilot). Vi lämnar endast ut uppgifter om kundens namn, e-postadress samt ordernummer till Trustpilot. Du kan som kund kontakta Trustpilot för att be att inte mottaga mails om du vill ge vår webbshop ett omdöme.
- Vår transportpartner kräver vissa uppgifter för att kunna leverera din beställning

Registerutdrag
Alla kunder som ingått ett avtal med Pro-dress som privatperson kan en gång per år begära att få ett kostnadsfritt registerutdrag på den information vi har sparade om kunden. För att få detta ska du skicka in en undertecknad begäran till adressen ovan under ”Personuppgiftsansvarig”. Om vi skulle ha information sparad om dig som är felaktig, ofullständiga eller missvisande ändrar och uppdaterar vi dessa.

Radering av kunduppgifter
Kunder kan skicka in en skriftlig och undertecknad begäran att få sin information som är lagrad hos Pro-dress, raderad. Vi kan dock inte radera sådan information som enligt lag krävs att vi har lagrad i redovisnings- och bokföringssyften.

Övrigt

Immaterialrätt, logotyper och varumärken
Samtliga material som publiceras på www.pro-dress.se, detta inkluderar logotyper, programvara, varumärken, text och bild är skyddat enligt immaterialrätten. Det innebär att inget material får kopieras, användas eller överföras till tredje part utan tillåtelse från innehavaren av rättigheterna. Eventuella överträdelser beivras.

Färgåtergivning på produktbilder
Vi kan inte garantera att färgåtergivningen överensstämmer med produkters fysiska färger, då färgåtergivningen beror på olika skärmars inställningar.

Nyhetsbrev
Du kan prenumerera på vårt nyhetsbrev längst ner på sidan här. Du kan avregistrera via en länk i nyhetsbrevet. Om du abonnerar på vårt nyhetsbrev och du lägger en vara i varukorgen men inte genomför köpet kan du motta ett mail från oss där vi frågar om vi kan hjälpa med något. Om du inte önskar detta mail måste du tyvärr avregistrera dig från vårt nyhetsbrev. Du kan alltid ändra ditt samtycke till att motta vårt nyhetsbrev.

Tvist
Tvist mellan Pro-dress och kunder prövas vid den domstol som följer av tvingande lagstiftning. I det fall ett ärende prövas i Allmänna reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm, kommer Pro-dress att följa nämndens beslut.

Våra kunder säger