Retur och reklamation
Du har 100 dagars öppet köp på alla varor - inklusive presenter.
Om du vill byta en present returnerar du den bara till oss. Varan måste vara oanvänd och ren. Använd returetiketten som vi skickade med i paketet. Om du inte har någon returetikett och behöver en ny kan vi skicka en via mejl.
Vid en retur krediterar vi beloppet via samma betalningsmetod som användes vid beställningen. Vi kan tyvärr inte återbetala pengarna till ett annat kort eller kontonummer än det som användes när beställningen lades.
För att byta till något annat lägger du en ny beställning på webbshoppen. Du är välkommen att använda rabattkoden för gratis frakt, som du hittar i din orderbekräftelse.
Om du har köpt varor under Black Friday med rabatt och vill byta varan till en annan storlek ska du göra följande:
Lägg den nya beställningen på hemsidan med den storlek du vill köpa istället, precis som vid en vanlig retur. I kommentarsfältet i kassan skriver du - "Black friday bytesrabatt” så stoppas den i vårt system och vi korrigerar priset på varan i fråga. Vi drar inga pengar för din beställning förrän vi skickar iväg beställningen, därmed kan vi korrigera betalningen till ett lägre belopp innan den genomförs på ditt kort. Samma sak gäller med fakturabetalning, då fakturan registreras först när vi skickar ordern har vi möjlighet att rätta till beloppet innan din order är skickad.
Du får en kreditering på det belopp du betalat för varan du skickar i retur till oss. Om du använder vår returetikett drar vi av 49 kr från krediteringen för returfraktkostnaden.
100 dagars öppet köp på allt
Du har 100-dagars öppet köp på alla artiklar - inklusive rabatterade varor.
Byte
För att få varan i en annan storlek eller modell måste du göra en ny beställning i webbshoppen. Varor som inte passar måste returneras. Se hur nedan.
Ange din unika rabattkod från orderbekräftelsen i rabattkodsfältet i varukorgen, så får du gratis leverans till ett postombud eller en företagsadress på den nya beställningen från Pro-dress.
Retur
Alla artiklar som returneras till oss i oanvänt skick behandlas så snart som möjligt. En kreditnota görs och pengarna returneras till det betalningsalternativ som användes vid beställningen.
Återbetalning
Pengarna returneras till det betalningsalternativ som används vid betalningen.
Emballage
Varan måste vara oanvänd och helst i originalförpackning. Varan måste förpackas i en ytterpåse / låda på vilken returetiketten är fäst.
Skorna måste vara i sko- / originalförpackningen och förpackade i en ytterpåse / låda på vilken returetiketten är fäst. Förpackningen måste vara ordentligt stängd.
Returetikett
Vi skickar med en returetikett med din beställning. Denna kostar 49 kr att använda, vilket dras av från det belopp vi krediterar dig.
Retur av flera beställningar
Varor från flera olika beställningar kan skickas tillsammans i ett paket. På det sättet betalar du bara för en returfrakt på 49 kr.
Leveransställe
Paketet måste lämnas in hos ett PostNord-ombud.
Reklamation
Innan reklamationer och felaktiga leveranser returneras måste du skicka ett mejl till oss på info@pro-dress.se. Kom ihåg att bifoga ett foto och information om reklamationen så att vi kan hjälpa dig på bästa möjliga sätt."
Nej, vi har bifogat en returetikett i paketet som kostar 49 kr att använda. Returfrakten dras av från det returnerade beloppet.
Vi har bifogat en returetikett i paketet som kostar 49 kr att använda. Returfrakten dras av från det returnerade beloppet.
Om du inte har en returetikett kan vi mejla en till dig, om du kontaktar oss via mejl, chatt eller telefon.
Om du använder den bifogade returetiketten måste returpaketet lämnas in hos PostNord-ombud.
Ett returpaket får inte väga mer än 20 kg. Om det gör det bör det delas upp i flera paket. Om du behöver en returetikett för detta kan du kontakta oss via mejl, chatt eller telefon så skickar vi en eller flera returetiketter till dig.
Varor från flera olika beställningar kan skickas tillsammans i ett paket. På det sättet betalar du endast för en returfrakt på 49 kr.
Om varan är oanvänd och med originaletiketten behöver den inte vara i originalförpackningen. Varan behöver endast packas ordentligt när du skickar tillbaka den till oss.
Produkter som innehåller brandfarliga ämnen klassificeras som brandfarligt material.
Det innebär att när du returnerar en sådan vara ska symbolen för brandfarligt material vara synlig på paketet. Du bör därför använda förpackningsmaterial med återanvändningsbarhet med symbolen. Alternativt kan du skriva ut symbolen och fästa den.
Symbol för brandfarligt material:
Tyvärr erbjuder vi inte hämtning returpaket på företagsadresser. Paketet måste lämnas in hos ett PostNord-ombud.
Är din vara skadad eller har du fått fel vara? Så är vi naturligtvis redo att hjälpa dig.
Innan du skickar tillbaka reklamationer och felaktiga leveranser måste du skicka ett mejl till oss på info@pro-dress.se. Kom ihåg att bifoga ett foto och information om reklamationen så att vi kan hjälpa dig på bästa möjliga sätt. Mejlet får inte överstiga 25MB.
Om du får ett skadat paket måste du antingen vägra ta emot paketet eller ta bilder av paketet på utlämningsstället där du hämtar det. Vid levereras med hemleverans, ta bilder av paketet så snart du ser att det är skadat.
Kontakta oss sedan via mejl och bifoga bilder av paketet så att vi kan skapa en reklamation.
Om du vill avbryta en beställning ber vi dig att kontakta kundtjänst via mejl, chatt eller telefon. Du är välkommen att använda ordet "annullering" när du skriver till oss så att vi kan prioritera din förfrågan.
Tyvärr kan vi inte garantera att vi kommer att ha tid att stoppa din beställning innan leverans. Om det redan har skickats kan vi återkalla paketet och göra en kreditering. Som beskrivet längre upp på denna sida under Returinformation.
Om du har köpt en vara med rabatt och vill byta varan mot en annan storlek gör du följande:
Returnera varan du inte behöver. Se överst på sidan hur du gör detta.
Gör en ny beställning på webbshoppen med den storlek du vill köpa istället. Lägg till en kommentar till beställningen, t.ex. "Black friday bytesrabatt". Sedan behandlar vi beställningen manuellt i vårt system och justerar priset på varan i fråga. Vi tar inte ut pengarna för din beställning förrän vi skickar beställningen, så vi reducerar det belopp som vi tar ut från ditt kort till det ursprungliga erbjudandepriset.
Du är välkommen att använda rabattkoden för gratis frakt, som du hittar i din orderbekräftelse.
Du får tillbaka det belopp som du betalade för varan när du returnerar den. Om du använder vår returetikett räknar vi av 49 kr som det kostar att använda den.