Gratis frakt över 999:- 100 dagars öppet köp Vill du bli företagskund?
header-help Kundtjänst trustpilot Inklusive moms
  • Exklusive moms (0%)
  • Inklusive moms (25%)
Klassisk sweatshirt från ID - köp här! Hitta jackor på rea här!

Kontakta Pro-dress

​​​​​​​Skicka ett mejl eller ring till oss - vi vill gärna höra från dig!

Du är alltid välkommen att kontakta oss om du har frågor angående t.ex. en beställning eller våra produkter.


Mejl: info@pro-dress.se

Telefonnummer: 020-127155

Vårt mål är att svara på alla mejl inom 24 timmar (vardagar).

Telefonerna och chatten är öppna från måndag till torsdag kl. 8-16 och fredagar kl. 8-15.


Mejl företag: foretag@pro-dress.se

Telefonnummer företag: 020-0125554


Pro-dress

Genvägen 1

231 62 Trelleborg

(ingen försäljning på adressen)

Varan ska vara oanvänd och ren när den returneras. Vi återbetalar dig till samma konto som beställningen betalats via eller krediterar beloppet från din faktura när vi mottagit returen. Om du vill byta till något annat lägger du en ny beställning på hemsidan.

Du kan använda rabattkoden för gratis frakt på den nya beställningen som står på retursedeln inuti paketet samt på orderbekräftelsen - om du inte har kvar koden kan vi skicka en ny till dig.

Om du använder returetiketten som vi skickat med kostar det 49 kr i returfrakt vilket dras av från beloppet vi krediterar dig. Har du valt Klarna-faktura och inte betalat den ännu kommer därför 49 kr kvarstå på fakturan. Om du behöver en ny returetikett kan vi mejla det till dig.

Vår bytespolicy innebär att vi återbetalar pengarna till kortet som använts för beställningen, eller krediterar beloppet från din Klarna-faktura när vi mottagit returen, så beställer man själv det man vill byta till på hemsidan.

Tyvärr kan vi inte återbetala pengarna till ett annat kort eller kontonummer och de kommer därför att skickas tillbaka till det kort som ursprungligen användes för beställningen. Du får därför själv avtala med beställaren hur ni ordnar med det återbetalda beloppet.

Om du är mottagare av en present och vill byta ut den, kan du bara beställa det du vill byta till på hemsidan. Det du inte vill behålla returnerar du till oss så skickar vi en kreditnota på beställningen. Varan ska vara oanvänd och ren när den returneras.

Du är välkommen att använda rabattkoden för gratis frakt som står på retursedeln för den nya beställningen - om du inte har den kan vi skicka en ny till dig.

Om du inte har fått returpapperena med presenten är det viktigt att du skickar med ordernumret på en lapp i returpaketet, så att vi kan hitta ordern i vårt system.

Vi kan skicka en returetikett till dig på mejl om du behöver en ny.

Nej det kan du inte. Vi har inte alla varor på lager. Beställning ska alltid göras genom webbshoppen.

Företag med godkänd kreditsäkerhet kan betala via faktura hos oss genom att först skapa ett konto på hemsidan och kryssa i att ni önskar att betala med faktura. Kom ihåg att välja "Företag" eller "GLN". Vi återkommer sedan så snart kontot uppdaterats till ett fakturakonto. Ni är annars varmt välkomna att mejla oss era uppgifter så registrerar vi ett konto åt er.

Vi skickar varorna från Danmark, det vill säga inom EU och är därför berättigade att skicka faktura utan moms med omvänd betalningsskyldighet. Detta innebär att vi inte kan lägga till moms på er faktura om ni har ett godkänt momsregistreringsnummer. Ni kan läsa mer om det här.

Nej, men du kan ALLTID returnera dem och få dina pengar tillbaka - också på rabatterade varor, så länge att varan är oanvänd och förpackningen är hel.

Det enda du behöver göra är att fylla i returblanketten och skicka varorna till oss. Det enda du betalar för, är returfrakten (för att skicka varorna retur till oss).

Vi återbetalar beloppet för din retur via samma betalningssätt som du använt vid beställning. Detta gör vi så snart vi har behandlat returen.

Önskar du en annan vara lägger du bara en ny beställning i vår webbshop, så skickar vi den till dig. På returblanketten i ditt paket hittar du en kod till gratis frakt på din nya beställning.

Om du har frågor omkring din Klarna faktura skall du kontakta Klarna på telefon 08-120 120 10 eller läsa mer på Klarna's hemsida.

Det sätt du beställer varuprov på är att du beställer varorna i webbshoppen och betalar via kreditkort eller väljer faktura. Vi skickar varorna till dig och om du inte önskar att behålla varorna skickar du dem retur till oss så krediterar vi beloppet (sätter in pengarna på ditt kreditkort, eller drar av beloppet från din faktura).

Leveranstiden beror på om vi har varan på lager eller om det är en beställningsvara.

Du kan se lagerstatus på varje produktsida. När du klickar på "Välj storlek" kan du bredvid storlekarna se om det står “På lager, skickas omgående”, vilket betyder att vi har varan på lager. Om det står "På fjärrlager" följt av ett datum, betyder det att varan ska beställas hem från leverantören och förväntas bli skickad till dig från oss mellan dem angivna datumen. Så snart vi mottagit det du beställt på vårt lager, skickar vi ordern samlad till dig.

Uppskattad leveranstid är omkring 2-3 vardagar från att det skickas från vårt lager i Danmark. Så snart paketet har skickats mejlar vi dig en spårningslänk via Postnord.

Nej, vi har inga säljare som kör ut och visar våra arbetskläder - vi har vår webbshop. Men du är alltid välkommen att kontakta oss innan du beställer, så kan vi hjälpa dig via telefon.

Alla varor som du köper på Pro-dress skickas från vårt lager i Danmark. Om du handlar som företagskund och du anger ett godkänt momsregistreringsnummer, skickar vi faktura utan moms (EU-faktura). När du beställer som privatperson är priserna du betalar alltid inklusive moms.

Vi har ingen prismatchning.

Ska du köpa en stor mängd som företag- eller föreningskund är du alltid välkommen att kontakta oss så att vi kan ge dig en offert.

Våra kunder säger